Hodepynt

fredag 7. oktober 2011

Ståltråd teknikk

I dag hav vi holdt på med litt forsjellig, jeg var fedig med det som skulle gjørs så da fikk jeg lage hjerter eller baller av ståltråd. Da starter du med å ta en rull med ståltråd som du tar å drar av og krøller sammen.



Når du har krølt det sammen må du begynne forme det, da startet jeg med å forme det som en ball, må alltid huske å små flette det litt slik det holder sammen over alt. 
Når jeg hadde fått den runde formen jeg ville ha, måtte jeg finne noe jeg ville dekorere den med. Da startet jeg med å legge to curcubita inni som har en pigget form som er en kontrast til den glatte formen av ståltråd.  Jeg har lagd en ball av bomul som jeg festet med grønn blomster tråd som passer inn i resten av det grønne, jeg har også flettet inn flexi gress sundt omkring i ballen, noe stramt inn til og noe som står litt utfor slik det blir volum. Til slutt hadde jeg på et lite bær som skulle være en liten form mot de store inni ballen, og et litt tykkere gress som skulle gjør det litt mere spennende å se på. 




Rebekka

1 kommentar: