Hodepynt

lørdag 5. november 2011

Halm kranser og hjerter

Denne uken har vi drevet med å lage karanser, vi startet med å bløtlegge litt halm for å så lage dem til en rund eller hjerte form. Jeg snurret tråd rundt for å holde formen på plass og det kunne være stort eller lite vi måtte vekse litt på hva vi lagde slik det ble litt av alt! 



Videre var det å dekurere den me det som vi hadde, denne skulle være en klasisk så da er det ikke for mye pynt på den men enkel og fin. Jeg hadde på vanlig grønn mose og dertter hadde jeg på noen andre småting som skulle gjøre den bedre se på. 


Her har man kransene jeg lagde, den dekorerte jeg med en lys mose som heter reinmose. Jeg hang den fast med sølv blomstertråd som gjorde at den hang på. Jeg måtte hele tiden passe på at jeg stramte godt inn på midten slik det var like stor avstand inni hele. 


Denne skulle også være i klasiskstil, så jeg brukte bare noen bjørnegress og noen hams fra bjørk som jeg limte fast. 




Den neste kransken jeg lagde kunne jeg velge hva den skulle gå innen for så jeg valgte å lage denne i dekorativ stil. Da har man låv å bruke så mye pynt som vi selv vil, jeg brukte noen bjørnegress, kongler, hams fra bjørk skal og noen tørkede blomster. Mosen som ble brukt var den samme som jeg brukte sist men den var litt mer gul i fargen fordi den hadde låget litt lenger å da blir den mer gul.




Vi la kransene og hjertene til salg på skolen. Fin pynt på trappen, døren eller på graver om du vil det! 

Rebekka 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar