Hodepynt

tirsdag 10. april 2012

Påske arbeider

Rett før påske hadde vi i oppgave at man kunne lage hva man selv ville i påske form som andre kunne kjøpe å ha med seg hjem. Men det som alle skulle lære å prøve seg på var å lage en


Når jeg hade laget et par av disse som kunder hadde bestilt var det videre å lage en dekorasjon som jeg ville lage i en klassisk stil med et stort preg av påske.



Marerialene jeg brukte: 
- perleblomst
- fresa
- roser
- vrihassel
- voksblomst
- nellik
- ranunkel
- pistasje
- eucalypthus
- skål
- ståltråd

Denne type dekorasjon blir kaldt dekorativ stil siden det er mye sorter blomster og du kan gjøre hva man vill med den udte det må være noe spessielle fager og former. 

Deretter laget jeg en bukett i samme stil og lignende dekorasjonen min, den går i gul farger med en kontrast med blått som frisker den mye mer opp. 



Materialer som er brukt i denne: 
- roser
-nellik
- ranunkler
- perleblomst
- fresia
- eucalypthus
- pistasje
- bukett stativ
- vrihassel
- ståltråd

Egenvurdering: 
Jeg ble veldig fornøyd med resultatene på begge jeg laget. Fikk en stor rund og tin for akkoratt slik man skulle. Den skal se dyr ut selv om den ikke er det, men den skal ikke være liten å pjuskete som ikke er kreativ. Derfor slipper jeg hele kreativiteten min løs og prøver få til det beste som jeg klarer. Fargene og linjene passer flott sammen, det er en fin helhet som gjør at du ser hva årstid den hører til i og frisker den opp men en annen kontrast i helheten. Jeg skapet volum med å ta en vrihassel over blomstene eller ved siden slik det blir godt med luft og gjør den større. Grunnen for jeg laget dem slik som dette var for å prøve på noe nytt å prøve beholde den gule fargen til påske i hele produktet. 

Som en liten oppgave jeg holdt på med helt i slutten av dagen for å dra ut den siste timen laget jeg en kreativ og spessiel type dekorasjon som går ut på å bruke alle di avknukne ranunklene oppi et fat med vann og annet små pottel. 
Kompetansemål: utprøvning av andre teknikker, ekspermentering

Den ble altså slik: 




Litt spesielt men andreledes kult, håper dere syntes det var noe ? :)

Rebekka 

1 kommentar:

  1. Nydelige arbeider. Kjempesøt den med hodene av Ranunkel:)) Fine bilder har du

    SvarSlett