Hodepynt

torsdag 3. mai 2012

Brudebukett

På fredag og denne torsdagen holder vi på å trener oss på brudesmykke/bukett som vi også skal få på slutsvurderings oppgaven, da er det viktig at vi øver oss så vi fikk noen dager der vi kunne gjøre det man selv ville.
Jeg valgte at jeg skulle trene meg på en brudebukett, men ikke en helt vanlig men en litt mer spessiel og kreativ. Da gikk jeg å letet og kikket inne på lageret og på kjøla etter ting å bruke for å få den så kreativ som jeg ville. tankegangen min gikk mye i at jeg ville lage en paraply lignende bukett på en skalks måte. Den skulle være enkel men veldig kreativ. Jeg ville ikka ha masse blomster og pynt på den ville heller ha noen spessielle linjer å et blikkfang! 

Jeg startet med å ha et stativ som skulle være et underlag, det var laget med tvinne teknikk i en form av paraply form. Bak hadde jeg et hontak men ikke for tykt slik at det er lett for bruden å holde i den. 


Jeg stakk alle mulige gress på kryss og tvers i hele konstruksjonen og klippet dem opp slik det bli domminans i tykk-tynn og lang-kort det skaper et litt mer spennende preg på det. Jeg brukte runde gress og flate gress, i lyse og mørke farger. Noen av gressene snydde jeg feil vei slik at det bli domminans i farge med lys mørk og blank-matt. Jeg passet på at noen av gressene stakk ut i fra konstruksjonen slik jeg fikk lenge ut på det også. 


Videre brukte jeg fresia som hovedblomsten i buketten. Jeg la det i en spiral form innover til midtpunktet, og samlet et stort punkt med blomster på midten. Det ble litt liten runding i midten men det var ikke mer fresia så måtte jøre det beste ut av det jeg hadde igjen. Når all fresianen var på plass satta jeg i mer gress der jeg følte for det trengs og jeg klippet opp slange gress som jeg limet rundt som skapet en domminans til alle de små gressene. Å for å skape en farge i det brukte jeg noen små gule blomster som jeg plasserte und opp langs fresian, craspedia. Istede for å bruke blader eller bommul under valgte jeg bruke et underlag som var laget av lim som hang sammen i en runding. 

Resultat: 


Ble veldig fornøyd med resultatet. Første gang jeg prøvde meg på denne måten å lage en brudebukett på å jeg synes det var en kreativ og flott måte å gjøre det på. Fikk en enormt god flyt i helheten i buketten, jeg brukte lyse og sommerligge farger. I grønn/hvit som domminerer med de gule blomstene som skaper liv i buketten. Formen klarte jeg å holde bra i den paraply aktige overflaten som er litt buet. 



Rebekka 

1 kommentar: