Hodepynt

torsdag 16. februar 2012

Åpen rund bukett

Denne uken har vi jobbet med å lage buketter i dekorativ stil. Da skulle vi øve oss på å lage buketter uten   stativ under slik at det bare er blomster materialer i den. På denne oppgaven er det egentlig bare å slippe fantasien løs og prøve seg frem til hvordan du vil ha det. 

                 

 Materialene jeg brukte:
- gåsunger
- nellik
- løvemunn
- brudeslør
- coral fern 
- ruscus 


 Materialene jeg brukte:
- gåsunger
- nellik
- cibirkornell
- lisianthus
- hypericum 
- salal 


Kompetansemål: 
- Planlegge, gjennomføre og vurdere eget arbeid. 
- lage produkt etter kundens ønske. 


Kjennetegnene til en dekorativ stil: 
Er at det er mange sorter og at det er mange materialer. Du kan sette så mye du vil sammen og det trenger ikke ære to av den og to av en annen sort, her kan du bestemme å leke deg slik du selv vil. En dekorativ bukett eller dekorasjon har ofte mye materialer i seg og en god helhet.  


Vurdering av eget arbeid:
I denne prosessen har jeg lært og jobbe hurtig slik at kunder ikke trenger vente for lenge, jeg har også lært forsjellige måter og lage dekorativ bukett på. I høyde bredde osv.. Jeg ble fornøyd med de jeg fikk laget, va litt vanskelig i starten og komme på hvordan jeg skulle sette alt sammen men det kom seg etter hvert og da gikk det fort frem over. 

Rebekka 

1 kommentar: