Hodepynt

fredag 6. januar 2012

Advent arbeider - Bukett og dekorasjoner

Uka før vi var ute i praksis i 2 uker hadde vi oppgave å lage dekorasjoner eller buketter i advents farger. 
Jegvalgte lage to dekorasjoner før jeg skulle gå litt før vi sluttet. Disse laget jeg i lilla farger med en rosa skål under som passet godt sammen. 


Jeg brukte gran og skuurosa som det grønne i dekorasjonen min, deretter satte jeg to lilla/rosa orkideer som jeg satte med hodet mot hverandre. Deretter hadde jeg i 3 nelliker, to forran og en bak det gjør dett blir ikke likt over hele men variasjon i hele dekorasjonen.
for å få det litt mer advent/jul tilsatte jeg en stor kongle som jeg la i en form slik det ble en helhet. for å få en litt mer blassere farge som det ikke er så mye av tok jeg to små greiner med eucallyptus, jeg passet på at jeg la dem i en rund form sammen med resten av dekorasjonen. Helt til slutt tok jeg en lilla blomstertråd som var samme farge som nellikene å la rundt et par ganger. Det skaper en finere helhet å gjør at jeg får tatt igjen fargen med nellikene.



Vi måtte også lære oss eller ha et krus i hvordan vi skulle pakke inn dekurasjoner og buketer. Det er ikke alltid like lett så det er fint og trene på det.


Dekurasjonene skulle vi selge på skolen, og ha i utstillings rommet på gangen.


Kompetansempl: utføre og tilpasse eget arbeid med blomsterfage produkt til høve, rom, og underlag, trender og det de ønsker behovene kunden har. 

for å få en fil helhet i arbeide må du passe på at du tar igjen fargene i produktet ditt, og passer på at du har dekket hele dekorasjonen med grønn materialer og blomster. en god helhet skaper en fornøyd kunde. 

Rebekka 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar