Hodepynt

mandag 24. oktober 2011

Brudebukett

I uke 42 og 43 har vi om brudearbeid, da skal vi lære oss hvordan vi skal lære å sette sammen en brudebukett på forsjellige måter. I uke 42 skulle det være en klasisk brudebukett vi skulle lage oss, da skal den være enkel med ikke så mye annet på. Den skam lære som en halv kule med litt små pynt.
Vi trakk lodd om hvile farge roser vi skulle få, jeg fikk røde roser en vanlig og elegant farge.


Jeg startet hele prosessen med å tegne opp noen skissetegninger, der jeg fikk ned alle tankene som jeg ville burke. Deretter skulle jeg velge ut den jeg ville bruke videre i prosessen. 


Videre måtte jeg stifte sammen blader og roser som jeg skulle bruke i buketten, stativet som jeg bruker har jeg også lagd selv. det lagde jeg av eføy greiner som jeg hentet i hagen. Jeg plukket av alle bladene og tvinnet og flettet det sammen til det var slik jeg ville ha det. Når jeg hadde stiftet alle bladene og rosene var det å begynne lage en halv sirkel av dem. 


Da alt var klart måtte jeg lage bein på stativet mitt og feste det til rosekula, når jeg hadde jort det tok jeg bladene og la rundt under slik jeg sjulte alt det som ikke skulle vise, rundt i en sirkel. 
helt til slutt tok jeg blomsterteip og snurret rundt hele skaftet. 


Det som var siste rest va å lime på en orkide og feste noen perler på en sølv blomstertråd som jeg skulle ha over buketten. 

Ferdig produkt: 
Jeg valgte å endre litt på det jeg hadde skissetegnet ned, med at jeg tok to ståltråder med noen perler på som jeg trakk over selve buketten. 



I denne oppgaven har jeg lært hvordan jeg stifter blomtser sammen, å at alt må henge godt fast, blomstene må ha det godt å ikke presse noe sammen. Jeg har lært hvordan jeg skal lage en halv kule med roser som skal ha 90 grader vinkel, den skal være tett og fin men også ta hensyn til at alle blomstene er like høye og det er en rund form. 

Rebekka

1 kommentar: