Hodepynt

mandag 3. oktober 2011

Formal stilform!

På torsdag jobbet vi med formal stilform. I dag skulle vi lage en formal bukett, det vil si en bukett som er lang og ikke slik som de dekorative bukett. 


Først tok jeg bilder av de materialene som jeg ville bruke, det var ikke alle jeg brukte og noe av det jeg brukte er ikke med på moodborden min. Det var slike materialer som jeg satte til når jeg holdt på. 


Det piggete med der runde og myke. 


Formen på den formale buketten min er lang, men pungter av runde former. Noen plasser er det runde former mens andre steder er det kantite, de er en kontrast til hverandre. Volum har jeg lagd med å ta noen flexi gress som jeg har bøyd og formet rundt. Jeg har mye rette linjer som er en kontrast mot de runde formene. Det er matte nelliker som domminerer med de balnke araliabladene, matte stilker på blomstene. Alle fargene går i grønn toner mens jeg har tatt en kontrast med to orange nelliker som får et blikkfang og gjør helheten bedre se på. 


Kompetansemål:
- planlegge eget arbeid med blomsterfaglige materialer basert på kunskap i blomsterfaget. 

Egenvurdering: 
Jeg hadde litt problemer med hvordan det skulle gjøres i starten fordi det er en helt annen måte lage bukett på. Men når jeg hadde tenkt litt med meg selv og sett på materialene vi kunne bruke begynte tankene komme. Jeg fant fort ut hvordan det skulle være, jeg ble veldig fornøyd når sluttresultatet var ferdig. Jeg tok en farge som var blikfang med en gang du ser på den, og mye kantete utrykk. Den ble mer fornøyd en hva eg trodde ! 
Rebekka

1 kommentar: