Hodepynt

søndag 25. september 2011

Avlang dekorasjon

På torsdag skulle vi lage avlange borddekorasjon, i dag hadde vi 3 bestillinger på dekorasjonene vi skulle lage. Da vi skulle lage dekorasjonen måtte vi hele tiden tenke på form, farge, volum, linjer og overflate det er utrlig vikti for å få en fin og hel dekorasjon.

Skissetegning: 


Utstilling av alle matrialene vi hadde i vår lille "butikk": 


Det var mye velge mellom, noe nytt som vi ikke har vert borti før å noe gammelt som vi har holdt på me de andre ukene! 


Dominanse i dekorasjonen min. 
Min farge dominanse er hvit, den går igjen i hele buketten. Den begynner med to store hvite roser å fortsetter utover i buketten med det vite. Dekorasjonen min går mest i mørke farger, siden jeg har mørkelilla og en rosa nellik midi i selve hoveddelen. Jeg har mørke linjer som går ut av buketten derfår har jeg hentet det mørke pungtet inn i buketten også, det gjør slik det blir et blikkfang.
Jeg har noen lange linjer med gladiolus som jeg har lagd forsjellig lengde på slik det blir bedre se på. For å fremheve linjene mine bedre har jeg brukt noen flexigress og bjørnegress slik linjen blir mye strekere utover fra hoveddelen. Overflaten i dekorasjonen min er for det meste glatt, noe kan skille seg litt ut å ikke er så veldig glatt men mer matt.
Formene jeg har mest av i dekorasjonen min er runde, runde roser, nellik, parler osv.. Disse runde formene går igjen i hele dekorasjonen min så det er den som dominerer mest.


De bontaniske materialene mine: 
(alt det grønde og blomster)
- flexigress
- nellik 
- rose 
- bjørnegress 
- curubita 
- hypericum
- gladiolus 
- ruskus 
- limonium 
- populus 
- galax 
- leatherleaf 

De uorganiske materialene mine:
(alle de materialene som ikke er levende/natulige)
- oasis 
- parler 
- skål 
- blomstertråd 


Jeg startet meg å dele opp oasis som jeg la oppi en oasis skål, der passer biten rett oppi uten du må forlme den noe til. Deretter må man alltid huske skjære hjørnene slik de blir litt mer runde en kantite. 
Dette kaller vi en stikkmasse. Deretter var det staffasjen som skulle i, dette må man ha i før blomstene blir satt på plass.
Når alt var klart med det grønne rundt i borddekorasjonen var det kun å sette blomster på. Da må man passe på at det blir en helhet i det vi setter i. Må alltid ha tankene på plass slik det ser fint ud og ikke alt bare blir satt over alt i bekorasjonen.



Egenvurdering:
Jeg ble veldig fornøyd med borddekorasjonen min, den ble oal formet slik den skulle å fikk en fin helhet. Alle frgene passer utrolig godt sammen slik det at det ble fint å se på. Det hvite går igjen i hele dekorasjonen, å det gjør at den blir mye mer spennende å se på. Jeg har valgt farger som går godt sammen og gode plaseringer slik det ser fint ut å se på. Å det er viktig når man lager en dekorasjon eller annet at det er fint å se på. Jeg fikk til fine overgang mellom hoveddelen og net til sidene, fine linjer utover som jeg også klarte fremheve enda bedre med noen flexigress å bjørnegress. Har lagd en del bekorasjoner før så det var ikke heltnytt for meg, men d var alikevell en ny utfordring med denne type blomster!  




Kompetansemål:
- Dokumentere og vurdere egne produkt.
- Eksperimentere med velge materiale og teknikk til ønsket produkt og uttrykk i blomsterfaget. 


Rebekka

1 kommentar: