Hodepynt

torsdag 15. september 2011

Bukett og rosekuler!

I dag hadde vi en lage dag, der vi laget to ting. Det første vi lagde var en rose kuleball, jeg startet med å ta en oasis kule som jeg festet bladene til en rose på. For at de skulle henge fast brukte jeg buljong tråd som jeg snurret rundt hele kula. Da hele kula var full av roseblader tog jeg hortensia som jeg klippen kun av blomsten på som jeg la på å hang fast med buljongtråden.
Dette kunne jeg fra før siden vi hadde holdt på med det litt i fjor!

Bilder: 



Slik ble kulen til slutt, da den var helt ferdig. Diss satte vi til utstilling i klasserommet vårt. 

Da jeg var ferdig med denne, var det å sette igang med å lage stativet som vi hadde i lekse å skissetegne slik det bare var å lage det på skolen. Jeg startet med å ta noe som jeg kaller farge hår som jeg dro ut over i en rund form til jeg syntes det var passe nok. Deretter flettet jeg farge ståltråd og buljongtråd inn i den, slik det ble en fast form som ikke detter fra hverandre. helt til slutt fok jeg et par stråd som jeg formet inn, og og hang tråd med nyper på. 


Da alt var klart var det bare buketten igjen å lage. Jeg brukte nelikker, roser, nyper, en grein pistasj (som er det gønde i buketten) og en garmini i buketten min. jeg plaserte det litt rundt omkring og inni stativet slik det skulle bli en fin helhet på det. Når buketten var ferdig pyntet jeg med tre  physalis og noen bjørnegress som skulle lage litt volum i buketten. 

Da den var helt ferdig: 


Dette er en typisk høst bukett! 

Rebekka

1 kommentar:

  1. Flott arbeid og fine bilder. Fint at du bruker kollasj som viser framgangsmåte for alle arbeidene dine:))

    SvarSlett