Hodepynt

fredag 16. september 2011

Bukett!

I dag holdt vi på med å lage buketter, de som ikke var ferdige med det vi gjorde i går fortsettet på det, å vi som var ferdige laget noe nytt. Jeg startetmed å finne frem det jeg trengte i buketten og begynte lage den til slik jeg selv ville.

Bilder: 




Blomster som ble brukt :
2 garmini
3 nellik
1 sedium
3 oliven grener 
2 coralfern 
1 pistasj 
3 sala 

Disse bukettene vi laget skulle vi sette for salg på skolen ! Det var kjekt å se hvor ivrige lærerene var etter å kjøpe de forsvant på minuttet! 

Kompetansemål:
- berekne forbruk av råvarer til ulike oppdrag og kalkulere kostnadene.
(dette måtte vi gjøre før vi satt dem ut for salg)

Egenvurdering:
Den ble helt grei når den var ferdig, det var litt vanskelig siden vi ikke brukte stativ så det var den første jeg lagde uten. Det var egentlig litt vanskelig så jeg tok den opp et par ganger, men når jeg var ferdig vare den helt ok. formen ble ikke helt som jeg tenkte. Men til å være den første så var det godt trening.


Rebekka

1 kommentar: