Hodepynt

mandag 26. september 2011

Rund dekorasjon

På fredag var det å fortsette med dekorasjoner, for de som ikke var der på torsdag skulle de gjøre det vi lagde å vi som var der skulle lage en rund dekorasjon i dag. Vi startet dagen med å bære ut varene fra torsdag som vi skulle bruke i dag også.
Etter det måtte jeg skissetegne hvordan jeg ville dekorasjonen min skulle se ut. Jeg strtet med en tegning men da jeg skulle lage den var det ikke mer igjen av de matrialene jeg trengte igjen, så da var det å tegne en ny.

Skissetegningene: 

Den andre. 

Dominanse i dekorasjonen. 
Fargen domminansen i dekorasjonen min er rosa, den går igjen i fra rosene, sediumen og går også igjen i tuppene på hortensiaen. Det gjør at jeg gjentar rosafargen i hele dekorasjonen, bare den er litt mørkere en i rosene slik det blir litt mer farge i den. Overflaen på dekorasjonen min er mye kontraster av det blanke med det matte. Jeg Har noen spisseformer som er en kontrast til de rundeformene. Formen er veldig rund, den er formet med blader og blomster som gjør at formen følger skåla under. For at jeg fikk volum i arbeide brukte jeg blader som sto ut av buketten (ikke helt inntil osaisen) det gjør at det blir luft i hele dekorasjonen. Jeg tok blomster som var høyere opp slik det var volum under. 


De bontaniske materialene: 
(alt det grønne og blomster) 
- rose 
- nellik
- malus 
- hypericum 
- galax 
- pistasj 
- sedum 
- hortensia 
- roskus 
- populus 

De uorganiske materialene: 
(alle de materialene som ikke er levende/naturlige) 
- oasis
-skål 


Først startet jeg med å lage klar oasisen og skåla jeg skulle lage det i. Deretter var det å sette det grønne i slik det ble en rund form. Jeg hadde litt problemer med å starte med en gang så jeg lagde en men den tok jeg oppigjen å lagde en ny. Da gikk alt mye bedre. år alt var på plass var det å plasere blomstene slik det skulle bli fint å se på. Jeg hadde to roser, den ene på midten åg den andre litt nedfor og litt lavere en den andre. Deretter hadde jeg tre nelliker i og litt andre blomster som jeg satte slik det skulle bli en helhet med begge sider. Jeg passet hele tiden på at jeg snydde rundt på skåla slik det ble plasert blomster og grønt over alt. Når alt var satt der jeg ville ha det var det kun småpirk igjen å sette på. 



Egenvurdering:
Jeg hadde litt problemer med den første jeg prøvde på da ble jeg veldig missfornøyd, men da jeg prøvde på ny med denne som jeg viser ble jeg veldig fornøyd hva jeg fikk til. (trening gir mester) Jeg fikk til den runde formen, og klarte plasere blomstene slik det ble en helhet i arbeidet mitt. Jeg passet også på at jeg prøvde ta igjen den rosafargen jeg hadde i rosene, det gjorde jeg med å ta en litt mørkere rosa litt andre pungter i dekorasjonen. Blomstene passet godt sammen og gjorde dekorasjonen fin å se på! 


Kompetansemål: 
- Dokumentere og vurdere eget produkt. 
- Eksperimentere med levende materialer og stiler, uttrykk, teknikker og redskaper. 


Rebekka

1 kommentar: